mandag 4. mars 2013

En Skapveganer er født.


Denne bloggen kom frem som i et svangerskap, bare uten svangerskapet. Ved et “popp!” var den her. Navnet hadde jeg kapret fra før av, for jeg hadde tenkt meg at jeg en eller annen gang i fremtiden skulle lage en flott blogg om veganisme. Kanskje med oppskrifter og lass av inspirasjon til nye, fremtidige spirer.
Inntil min venninne Monica, som tidligere har prøvd ut veien med et glutenfritt, melkefritt, og sukkerfritt kosthold, sa:
“Det som hadde vært kult, Victoria, er å se hvordan det er for deg i din første tid som veganer. De fleste skriver jo ikke om den første tiden sin med en ny vane, nettopp fordi det er så krevende å sette seg inn i noe nytt, at man ikke har ressurser til å skrive om det i tillegg. Det som er helt sikkert, er at jeg med glede hadde fulgt med om du skrev på noe sånt.”
Og slik kom inspirasjonen for fullt ut i blomst, nok til at bloggen nå ser dagens lys.
Så, kjære Monica, denne er til ære for deg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar